Pojišťovny dluží lidem v Česku miliardy korun! Vezměte si své peníze zpět!

Pojišťovny dluží lidem v Česku miliardy korun!

Mít životní pojištění je jistota. Víte ale, kolik platíte na poplatcích? 

Podle statistik uzavřeli Češi v letech 2001 až 2013 zhruba 10 milionů smluv investičního životního pojištění. Velká většina z nich ale má takové právní vady, že je české soudy uznávají jako neplatné. Jejich majitelé to ale bohužel netuší a od pojišťoven samotných se to jen tak nedozví. Nejde přitom jen o neplatnost smlouvy jako takové, ze které plyne pro klienty velká nejistota v případě vyplácení pojistného plnění. Pojišťovny si z plateb klientů strhávají neoprávněné poplatky a lidé jsou pak překvapeni, kam desítky procent jejich úspor vlastně zmizelo.

Jak je to možné, vysvětluje advokát Mgr. Přemysl Bartoš, který se kauzou neplatných smluv již od jejího počátku zabývá: „Různé pojišťovny, a to včetně všech velkých renomovaných jmen, využívaly různé modely účtování těchto poplatků. Většinou se jedná o soubor poplatků, které se nacházejí v sazebnících, se kterými klient nebyl při podpisu smlouvy seznámen, a tedy nevěděl za co vše, a hlavně kolik, bude platit. Významnou v tomto smyslu je provize zprostředkovatele, která zpravidla dosahovala výše pojistného za první dva roky běhu pojistné smlouvy. Tuto informaci pochopitelně pojišťovny klientům sdělovat nechtěly.“

TAKOVÉ LEPŠÍ SPOŘENÍ? SPÍŠE HORŠÍ!

Do doby, než začal v roce 2014 platit v České republice nový občanský zákoník, nebyly pojišťovny povinny ve smlouvě uvádět poplatky, které si strhávají za provoz pojistné smlouvy. Navíc ve smlouvách obsahujících rizikovou a investiční složku nebylo jasné vypočítané, kolik pojišťovna klientům v případě plnění nebo dožití vyplatí. Takže si lidé nemohli spočítat, zda se jim takové pojištění opravdu vyplatí. Navíc, když ho finanční poradci prodávali jako „takové lepší spoření“. Často proto uzavírali klienti i několik smluv najednou, nebo si ho zakládalo více členů rodiny.

Průměrně si z jedné smlouvy pojišťovna za dobu trvání pojištění strhla 170 tisíc korun. Ve skutečnosti ale peníze klientů nezmizely, jen si je pojišťovny ukrojily pro sebe, a nyní mají lidé šanci je získat zpět. Pokud takové pojištění s investiční nebo kapitálovou složkou z tohoto období mají lidé doma, není nic jednoduššího, než si nechat smlouvy prověřit.

PROVĚŘENÍ SMLOUVY NIC NESTOJÍ A PŘINÁŠÍ PENÍZE

Pojišťovny ovšem svoji chybu nerady přiznávají a situaci se snaží řešit například novou smlouvou s klientem, kvůli které ale může pak o své peníze definitivně přijít. Na trhu se nyní pohybují firmy, které jsou schopny smlouvu ověřit a vypočítat, na kolik mají lidé nárok. Lidé se tak můžou obrátit na společnost Robin platí a.s., která smlouvu zcela zdarma a nezávazně prověří. Bez starostí tak zjistí, zda je jejich smlouva vůbec platná a na kolik peněz mají od pojišťovny nárok. Podle výsledku analýzy pak Robin platí nabídne klientovi částku, za kterou jeho pohledávku odkoupí a ten se tak nebude muset s pojišťovnou sám dohadovat a soudit.  Během několika týdnů získají lidé peníze navíc, o kterých ani nevěděli, že na ně čekají. Veškeré náklady a riziko soudního sporu jdou na vrub společnosti Robin platí.

V případě, že by se klient chtěl pojišťovně postavit před soudem, nabízí Robin platí doporučení na advokátní zastoupení se zkušenostmi ze sporů s pojišťovnami.